slonecznedni.pl

Strona o budownictwie, wystroju i fotowoltaice.

systemy grzewcze
Inne

Bezpieczne systemy grzewcze w miejscach pracy

Biuro lub inne miejsce pracy często staje się dla nas drugim domem. Niejednokrotnie spędzamy w nim więcej czasu niż we własnych domach lub mieszkaniach. Trudno się zatem dziwić, że każda taka przestrzeń powinna być odpowiednio wyposażona, by zapewniać użytkownikom komfort oraz pełne bezpieczeństwo codziennego funkcjonowania. Niezmiernie ważne jest choćby gwarancja komfortu cieplnego. Jaka zatem powinna być dobra instalacja grzewcza? Co powinno ją wyróżniać? Nieco więcej na ten temat przeczytacie w dalszej części artykułu.

Dlaczego temperatura w miejscu pracy jest ważna?

Jak temperatura w miejscu pracy wpływa na jakość pracy? Przekłada się ona oczywiście na efektywność i poprawność wszystkich realizowanych zadań. Dodatkowo wiąże się ściśle z bezpieczeństwem pracowników.

Jeśli w biurze lub na sali konferencyjnej jest zbyt zimno, prowadzi to do pogorszenia koncentracji i ograniczenia wydajności pracowników. Wszystkie obowiązki wykonują oni wolniej, a przy tym nie są w stanie skupić zbyt długo uwagi na wykonywanym zadaniu. A to prowadzi do zwiększenia prawdopodobieństwa wystąpienia błędów oraz wzrostu kosztów dla przedsiębiorstwa.

Nieodpowiednie warunki, w tym zbyt niska temperatura, mogą prowadzić do pogorszenia kondycji oraz ogólnego stanu zdrowia pracowników. Jeśli ludzie są narażeni przez dłuższy czas na działanie nieodpowiedniej temperatury, wówczas może dojść do wychłodzenia organizmu, a to niejednokrotnie prowadzi do szeregu powikłań i poważnych konsekwencji zdrowotnych.

Dodatkowo, pracownicy, których dopada nieprzyjemna infekcja, otrzymują zwolnienia lekarskie, przez co pracodawcy są zmuszeni do poszukiwania zastępstw, co także powoduje rozmaite opóźnienia i problemy w realizacji zadań, a także przynosi kolejne koszty.

Miejsce pracy – zasady BHP a niska temperatura

Zasady BHP precyzują dokładnie, jaka jest dolna granica temperatury dla poszczególnych miejsc pracy. Różnice dotyczą przede wszystkim typu obowiązków. W pomieszczeniach, w których wykonuje się intensywne prace fizyczne, temperatura nie może być niższa niż 14 stopni Celsjusza. Zgodnie z informacjami zawartymi w rozporządzeniu dotyczącym ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy, istnieją jednak wyjątki od tej zasady. Jeśli pracodawca nie może zapewnić takich warunków, z powodu charakteru pracy (np. chłodnie) lub ze względów technologicznych, wówczas ma obowiązek dostarczyć odpowiednią odzież roboczą oraz zapewnić szansę na przerwy w pracy w odpowiednio ogrzewanym pomieszczeniu.

W biurach i salach konferencyjnych, w których wykonuje się znacznie lżejszą pracę, wskaźnik na termometrze nie może natomiast spaść poniżej 18 stopni Celsjusza.

Zasady bezpieczeństwa a temperatura w biurach i salach konferencyjnych

Jakie zatem warunki powinny panować w salach konferencyjnych, open space’ach lub biurach? Warto kierować się zdrowym rozsądkiem oraz wspomnianymi wcześniej zasadami BHP.

Zgodnie z nimi, w pomieszczeniach szkoleniowych oraz w standardowych biurach należy utrzymać temperaturę na poziomie od 18 do 20 stopni Celsjusza, przy wilgotności powietrza nie przekraczającej ok. 70%. Jak to uzyskać? Służą do tego właśnie instalacje grzewcze, a także klimatyzacje oraz systemy rolet okiennych, które ograniczają dostęp promieni słonecznych do wnętrz. W takich warunkach można bezpiecznie i z korzyścią dla uczestników przeprowadzać wszelkie szkolenia lub warsztaty, a także wykonywać codzienne obowiązki zawodowe.

Jakie urządzenia grzewcze do biura wybrać?

W biurach stosuje się rozmaite urządzenia grzewcze. W wielu przestrzeniach są to tradycyjne grzejniki, montowane w każdym pomieszczeniu. Instalacja tego typu jest stosunkowo tania i wydajna.

Inną opcją są systemy podłogowe lub ogrzewanie dywanowe, dzięki którym udaje się utrzymać w całym wnętrzu zbliżone warunki, z optymalnym rozkładem temperatur. Takie rozwiązania można znaleźć w ofercie sklepu https://econovli.pl/

Co jeszcze można wykorzystać do ogrzewania biur i innych miejsc pracy? Przydatne bywają urządzenia przenośne, w tym choćby poręczne promienniki podczerwieni. Szybko podnoszą temperaturę do żądanej wartości, pozwalają na kierunkowanie strumienia ciepła. Przy ich pomocy można ekspresowo dogrzać biuro, jeśli standardowa instalacja nie daje rady, albo ogrzać pomieszczenie, w którym z różnych powodów nie ma stałej instalacji grzewczej.

Komfort cieplny w biurze – efektywniejsza codzienna praca

Ogrzewanie w miejscach pracy jest niezbędne ze względu na przepisy BHP oraz komfort wszystkich osób przebywających w tej przestrzeni. Dla dobra przedsiębiorstwa, warto zatem wybrać skuteczne rozwiązania, które gwarantują optymalizację warunków.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *