Strona główna
Dom
Tutaj jesteś

Jakie osłony okienne wybrać do biura?

17 marca 2023 osłony okienne


Osłony okienne w biurze i pomieszczeniach handlowych powinny spełniać określone funkcje.

  • Zadanie ochronne, gdyż chronią przed nasłonecznieniem, zwłaszcza jeśli są to lokale usytuowane od strony południowej budynku. W obszarach, w których pracują pracownicy, żaluzje pozwalają kontrolować dopływ światła słonecznego. Osłony okienne anwis.pl tłumią też hałas, hamują przenikanie chłodu zimą, a także zasłaniają wnętrze biura przed ciekawskimi spojrzeniami z zewnątrz.
  • Walory estetyczne, ponieważ rolety z powodzeniem zastąpiły zwykłe zasłony i firanki, jeżeli chodzi o dekorację okna. Do tego, ze względu na swoją praktyczność zajmują mniej miejsca w strefie parapetu, są łatwiejsze w pielęgnacji i dobrze komponują się z surowym wnętrzem przestrzeni biurowej.

Całkowicie zasunięte żaluzje aluminiowa, pozwalają zaciemnić pomieszczenie na tyle, że można w nich przeprowadzić prezentacje z użyciem projektora multimedialnego.

Żaluzje poziome, czy pionowe?

W zasadzie oba warianty żaluzji sprawdzą się w przestrzeniach biurowych i handlowych.

Żaluzje poziome można całkowicie podnieść, umożliwiając dostęp do światła, lub opuścić, ustawiając lamelki tak, aby światło nie przenikało do pomieszczenia. Kąt nachylenia lameli można regulować, tworząc taką transmisję światła, jaka jest potrzebna w danym pomieszczeniu lub w różnych porach dnia. Kompaktowe i praktyczne żaluzje aluminiowe, pozwalają maksymalnie zaoszczędzić miejsce przy oknie, co jest bardzo ważne w małych biurach. Osłony te są łatwe do czyszczenia za pomocą szczotek lub wilgotnej ściereczki. Projekty anwis.pl mogą mieć różne kolory i odcienie i można dopasować je do ​​​​każdego wnętrza.

Żaluzje pionowe wykonane z tkaniny mocowane są na listwach przytwierdzonych do gzymsu lub sufitu. Kąt obrotu lameli można zmieniać, regulując w ten sposób przepływ światła. Pionowe lamele zajmują więcej miejsca w pobliżu okna i nie pozwalają na funkcjonalne wykorzystanie parapetu. Nadają się tylko raczej do większych pomieszczeń, do okien panoramicznych, a także do przeszklonych konstrukcji obejmujących dużą przestrzeń. Kupując tego typu rolety, należy zwrócić szczególną uwagę na wytrzymałość prowadnic, ponieważ od tych drobnych szczegółów zależy trwałość i funkcjonalność produktu.

Osłony okienne z tkaniny

Wykańczając otwory okienne pomieszczeń biurowych, właściciele firm nieczęsto sięgają po plisy okienne czy rolety materiałowe. Być może wynika to z faktu, że roleta materiałowa wymaga starannego użytkowania, szczególnej troski i bardziej niż inne osłony okien ulega defektom mechanicznym. Pomimo tych cech, w niektórych biurach nadal widoczne są okna ozdobione roletami, na których można umiejscowić logo firmy. Rolety są łatwe w obsłudze, lekkie i wpasowują się we wnętrze biura, a przy okazji umożliwiają łatwe otwieranie skrzydeł okiennych. Plisy i rolety z materiału najlepiej sprawdzą się w gabinetach mniejszych pokojach biurowych.

Podsumowanie

Wybór rolet do biura zależy od kilku czynników. Ważne jest, aby wybrany model współgrał z otaczającą przestrzenią. Najpraktyczniejsze w biurze są modele poziome żaluzji, ale też są najbardziej monotonne i ascetyczne. Najtrwalsze i niezawodne są żaluzje pionowe, a najbardziej eleganckie i dekoracyjne rolety z materiału i plisy okienne.

Wybór Kuriera do Holandii

Redakcja slonecznedni.pl

Nasi redaktorzy na stronie slonecznedni.pl to zespół ekspertów z pasją do wszystkiego, co związane z domem i mieszkaniem. Każdy z naszych redaktorów posiada bogate doświadczenie w branży budowlanej, projektowania wnętrz oraz aranżacji przestrzeni, co pozwala nam dostarczać wartościowe treści dla naszych czytelników.

MOŻE CIĘ RÓWNIEŻ ZAINTERESOWAĆ

Monitoring działki
Jaką baterię umywalkową wybrać
sprzątanie

Jesteś zainteresowany reklamą?

sprzątanie